Ugrás a fő tartalomra

Cezúra

Rövidebb leszek, mint szoktam, mert ez csak egy szolgálati közlemény.
Ez az utolsó naplójegyzetem.
Bevallottan sorosista ügynök vagyok. Vagy gülenista? Egykutya. Nem kívánok tovább ugatni, míg a karaván halad. Amúgy is körbeértem: átolvasgattam, miket hordtam össze az elmúlt másfél évben, már csak ismételni tudnám magam. Ha valakinek hiányoznék, osszák be azokat a következő négy évre. A hatalom a fülkepuccs óta nemhogy megnyugodott volna, még izgatottabb lett, és még jobban fél. Antifasiszta ellenforradalmárokkal riogatott a szombati tüntetés előtt is, nem is véve észre, hogy ezzel mennyire elárulja magát. Megint az a fránya logika. Ugyanis ki az, aki tart az antifasiszta ellenforradalmároktól?
Közben  megy a tülekedés a kondér körül.
Aki kíváncsi a jövendőre, az olvasgassa Azerbajdzsán vagy Örményország 21. századi történetét.
Még csak nyelvőrzésnek sem kell az írás, hiszen annyi itt már a magyar, hogy német szót hallok ritkábban. A legutóbbi héten is csak ebbe a faluba öten jöttek. Húsvétkor, meg most a hétvégén is jó nagy társaságban ment az eszem-iszom, grillezés. Sebastian, az egyik bajor kérdezte is tőlem, hogy maradt-e még valaki abban az országban?
Nem tudtam rajta felhőtlenül röhögni, lehet, hogy elnémetesedem? Legalábbis kopik a humorom.
De tényleg: nem érzem már magam „migráns”-nak.
Megtaláltam a környéken a piacokat, a falubeliek mosolyogva köszönnek, ha nem sikerül megelőznöm őket, akkor előre. A postás is integet messziről, ha levelünk jött. Már beveszi a gyomrom a bajor csülköt és a Weiss-t. A lányunknak német, török, orosz barátai vannak, hallom, ahogy pergő nyelvvel vitatkozik velük telefonon, német könyveket vesz a Buchladenben, s boldogan újságolja, hogy van Nádas- és Esterházy Péter! A feleségem német Cosmot olvas, én megszoktam a Columbo, Bud Spencer és Louis de Funes német szinkronját, Karácsonykor, Húsvétkor itt is csak az van a tévében.
Már láttam kétszer kátyút is, meg hetente egyszer gyógyszerreklámot! Itt is összevesztem már az internetszolgáltatóval (ugyanazzal a magenta színűvel, mint otthon), vert már át szerelő, itt is volt már nemfizető, eltűnő ügyfelem, s itt is sokszor csak magamra számíthatok.
Tudom mikor, hol számíthatok dugóra, ismerem az elkerülő utakat. És nemcsak Kipfenbergben, legutóbb Münchenben is én igazítom útba az idegent, ha helyinek néznek. Van újságelőfizetésünk, fogorvosunk, biztosításunk, bankhitelünk, törzskocsmaszámlám.
Ide tartozom.
Ezúton is nagyon köszönöm a Kalocsai Néplapnak a lehetőséget, hogy felhőtlenül és felelőtlenül elmondhattam mindazt, ami a szívemet nyomta. Jobb szeretem, ha nyomtatásban is megjelenik, van nyoma.
Köszönöm a maroknyi olvasómnak a rengeteg biztató visszajelzést, remélem, nem érzik úgy, hogy cserben hagytam őket. Eleve a cserben csak férgek vannak, a harkályok nagy örömére.
Kopogtassék és megnyittatik: nem tűnök el, mint „erdőben a vadnyom”, ha valami nagyon nyomja  majd a bögyömet, azt az interneten továbbra is publikálom majd.
Sok szerencsét, jó egészséget és kitartást kívánok mindenkinek, meg térerőt! (Mondjuk ez hülyeség, mert ami az egyiknek szerencse, az a másiknak lehet balszerencse.) Szóval akkor nem mindenkinek! A „kitartást” meg nem úgy értettem...
Legyenek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az utca hírmondója

Gáspár, te vagy a legrégebb óta a szakmában. Most olyat kérek tőled, amit csak te tudsz végrehajtani. Kell hozzá az a szakmai alázat, ami neked van. – Főnök, bármit, tudja, én vagyok az utca hírmondója! – Hát ez az, most kicsit ne legyél. Le kell szedni, amit a múlt héten kiragasztottál. – De hát még nem is végeztem minddel… – Na, ezért majd számolunk! – ...és a gyerekeknek is azt üzentem a rádióban, hogy ne szaggassák le a plakátokat! – Pedig most ez a direkció a vizes vébé miatt. Hatmilliárdan jönnek, most egy kicsit nem lehet kinn kormánypropaganda. Így tervezték… Lópici Gáspár fájó szívvel fogta a létráját. A ragacsos vödröt és a pamacsot ezúttal otthon hagyta. Nem kellett messzire baktatnia, a közelben a járda mellett a falon egyforma kék plakátok sorakoztak, amíg a szem ellát.   Megállt az elsőnél, nekitámasztotta a létrát és a felső rétegnél kezdve tíz körmével szedte-szaggatta le egy öregember szürke arcképét, ahogy csak bírta. Nem nevetett a végén, hanem l

Švejk a világháború előtt

– Hetet bele, mint ahány szankció van! – Nekem nyolc, ha nem maga akarja nyerni a legtöbbet... Švejk egy beton sakkasztalnál ült és Balounnal máriásozott. A novemberi délelőtt eleve laposan naposnak ígérkezett a Náměstí Radost parkban, de a játszótér már tele nyuszimotoros kisgyerekekkel és telefont nyomkodó kismamákkal. Az asztal közvetlenül a parkot határoló žižkovi stadion falánál állt, amin végig sorban szaloncukorra emlékeztető, zuhanó kormányzati bombával fenyegető békeplakátok sorakoztak, a festését vesztett pepita tábla két oldalán pedig eredeti Budo Je Uiceji Arany Sárkányok sörfala őrizte a játékosok nyugalmát. Az italokat Švejk szerezte be idejekorán, még olcsón, idejövet, a közeli kínai vegyesboltból. Az elektromos rokkantkocsija tárolójába pont befért egy rekesz meg egy kisebb, használat közben lebomló szatyornyi. – Látod, Baloun, én így küzdök a sodró ár ellen. Reggel még kapni a háborús inflációs árukból. Nem várom meg a délutáni szankciós inflációt. Azt meg ki tudja, es

Mellékpropaganda

 - Kétszázkettő... kétszázhárom... kétszáznégy... kétszázöt! - számolta félhangosan lépteit Bretschneider detektív, ahogy a trafiktól az iskola kapujáig gyalogolt. - Ez bizony nincs meg kétszáz méter. Nem kellett hozzá mérőszalag, pontosan tudta a töpszli besúgó, hogy egy-egy öles lépte sem haladja meg a 60 centimétert, így tehát a dohány-, alkohol- és újságárus (továbbá lottózó) egészen biztosan a törvényileg előírt távolságon belül helyezkedett el. Itt az ideje eljárni. Kellett már a sikerélmény, mert csuda rossz hete volt. A homoszexualitás népszerűsítésén kellett volna rajtakapnia bárkit, hogy a napi kvótája meglegyen. Amióta a rendőrség a tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet miatt áttért a teljesítményalapú díjazásra, Bretschneidernek egy új kamáslira sem tellett. Amíg más volt az ellenség, még csak-csak sikerült begyűjtenie egy-egy migránssimogatót, oltásellenest vagy libernyákot, de sajnos már az egész városban ismerték, így mindenki lakatot tett a szájára, ha meglátta őt kö