Ugrás a fő tartalomra

Verbunkós

Otthon valahogy jobban szerettem tévézni... és nem feltétlenül azért, mert értettem. Inkább az a fajta gondoskodás tetszett, ahogy a kereskedelmi csatornák mindent megtettek azért, hogy folyamatosan fenntartsák az érdeklődésemet. 
Ott állt a tévé a nappaliban és nézte, ahogy eszem. Ha kimentem a hűtőhöz, utánam kiabált, hogy a kockázatok és mellékhatások tekintetében kérdezzem meg kezelőorvosomat vagy gyógyszerészemet! Amikor a legkisebb helyiségbe mentem csobogni, akkor is hallottam, hogy milyen fontos a tisztaság a perem alatt is. Mi ez, ha nem maga a törődés? Ha véletlenül belealudtam egy-egy filmbe, hirtelen rámüvöltve felriasztott, hogy rendezzem a hiteleimet adósságrendező hitellel. Egy percre nem lankadt a felém fordított figyelme. Sokszor olyan fontosnak tartotta, hogy kisegítsen egy újabb uzsorával, hogy az Oscar-díjas színész szavát félbeszakítva harsogta egyenesen az arcomba, hogy nyugodtan menjek el nyaralni!
Ezek azért nagyon fontos információk, ami abból is látszik, ha véletlenül másik csatornára váltottam, ott is épp ezeket közölték ugyanebben az időben. Tudták volna, hogy el fogok kapcsolni? Amit egyébként nem tartok tisztességesnek, nem szabad csalni: a reklámokat igenis végig kell nézni, mert ha nem, az olyan, mintha meglopnánk a tévét, ahogyan arra a sárga, kopasz Homer Simpson egy ízben rámutatott.
Akármennyire is kedveltem, azért néha persze már-már kellemetlenné vált, hogy a Nagy Testvér ennyire figyel. Volt olyan este, amikor gyakorlatilag csak reklámokat néztem, mert a film elején „még mentek a betűk”, amikor bealudtam, s csak a jónéhány decibellel hangosabb reklámblokkra riadtam fel úgy húszpercenként, a reklám végére visszaaludtam, aztán jött az újabb riadó, i tak dalse. De legalább nem szaladt el mellettem a világ!
Mert itt kinn, „németbe” egyelőre olyan semmilyen a tévézés. Egészen bele lehet feledkezni egy-egy filmbe, ami még látható is, mert nincs minden sarokban egy-egy izgő-mozgó műsorpromó folyamatosan.
Ráadásul eleve olyan hülyék a szerkesztők, hogy például oda teszik be a reklámblokkot, ahová az be van tervezve. Az hagyján, hogy két műsor közé! De a sitcomok eleve úgy készülnek, hogy a húsz perces epizódba két reklámblokknak van hely. Itt Sheldon Cooper végig tudja mondani a leghosszabb mondatát is, mielőtt elsötétül a képernyő és csendesen(!) bekúszik a Werbung. Nem is tudom, honnan tudom, mert erre aztán nem lehet felébredni! 
Ami a legborzasztóbb, hogy abszolút nem tudják eltalálni az igényeimet. Otthon bezzeg a lábgombától a korpásodásig minden szervi bajomra akadt megoldás! Egyszer megszámoltam, egy blokkban 11 szpot ment le, ebből 7 volt gyógyszerreklám. De ha a zsebem ürült volna ki, azt is szívesen megtöltötték volna, spórolni is segítettek, mert igaz ugyan, hogy sietve, de tételesen felsorolták mindig, az Aldiban, Tescoban, Lidl-ben éppen mi akciós, hány forint helyett hány forint…
Itt meg folyton drága autókat akarnak rámtukmálni, webáruházakat reklámoznak, okostelefonra letölthető applikációkat, számítógépes játékokat, erotikus fehérneműt és játékszereket. Egyszer felcsillant a szemem, mert megpillantottam piros négyzetben egy fehér keresztet – Na, végre egy gyógyszerreklám a beteg társadalomnak! –, de tévedtem, sajna csak egy svájci kávégépet ajánlottak figyelmembe.
No, meg akkor még nem beszéltem a propagandáról, ami itt teljességgel hiányzik, annyira, hogy lassan feléled bennem a honvágy.
A végén még a reklám után visszajövök...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Švejk a világháború előtt

– Hetet bele, mint ahány szankció van! – Nekem nyolc, ha nem maga akarja nyerni a legtöbbet... Švejk egy beton sakkasztalnál ült és Balounnal máriásozott. A novemberi délelőtt eleve laposan naposnak ígérkezett a Náměstí Radost parkban, de a játszótér már tele nyuszimotoros kisgyerekekkel és telefont nyomkodó kismamákkal. Az asztal közvetlenül a parkot határoló žižkovi stadion falánál állt, amin végig sorban szaloncukorra emlékeztető, zuhanó kormányzati bombával fenyegető békeplakátok sorakoztak, a festését vesztett pepita tábla két oldalán pedig eredeti Budo Je Uiceji Arany Sárkányok sörfala őrizte a játékosok nyugalmát. Az italokat Švejk szerezte be idejekorán, még olcsón, idejövet, a közeli kínai vegyesboltból. Az elektromos rokkantkocsija tárolójába pont befért egy rekesz meg egy kisebb, használat közben lebomló szatyornyi. – Látod, Baloun, én így küzdök a sodró ár ellen. Reggel még kapni a háborús inflációs árukból. Nem várom meg a délutáni szankciós inflációt. Azt meg ki tudja, es

Az utca hírmondója

Gáspár, te vagy a legrégebb óta a szakmában. Most olyat kérek tőled, amit csak te tudsz végrehajtani. Kell hozzá az a szakmai alázat, ami neked van. – Főnök, bármit, tudja, én vagyok az utca hírmondója! – Hát ez az, most kicsit ne legyél. Le kell szedni, amit a múlt héten kiragasztottál. – De hát még nem is végeztem minddel… – Na, ezért majd számolunk! – ...és a gyerekeknek is azt üzentem a rádióban, hogy ne szaggassák le a plakátokat! – Pedig most ez a direkció a vizes vébé miatt. Hatmilliárdan jönnek, most egy kicsit nem lehet kinn kormánypropaganda. Így tervezték… Lópici Gáspár fájó szívvel fogta a létráját. A ragacsos vödröt és a pamacsot ezúttal otthon hagyta. Nem kellett messzire baktatnia, a közelben a járda mellett a falon egyforma kék plakátok sorakoztak, amíg a szem ellát.   Megállt az elsőnél, nekitámasztotta a létrát és a felső rétegnél kezdve tíz körmével szedte-szaggatta le egy öregember szürke arcképét, ahogy csak bírta. Nem nevetett a végén, hanem l

Mit csináltam a nyári szünetben?

(bevezetés) Minden évben, amikor vége a tanévnek, vége után van a nyári szünet. A kormány Orbán Viktor ezt a szünetet is meghosszabbította. Ilyenkor nem kell iskolába járni, el lehet menni Erzsébet táborba például. De az idén volt a vizes sportok világbajnoksága Budapesten, oda is olcsón ki lehetett menni. Egyre több magyar tud már nyaralni menni. Mivel mi magyarok vagyunk, mi is egyre többet tudunk. (tárgyalás) Egy szép napon apukámmal elmentünk Pestre a Dagály fürdőhöz, Hosszú Katinkát megnézni, akinek nagyon szép és impotens impozáns uszodát építettek. Nagyon sokan voltunk, de alig kellett várakozni 25 percet és már benn is voltunk ámultunk-bámultunk. Sok más nálam nagyobb diáktársam segített odabenn eligazodni, ők nyári munkát kaphattak a kormánytól Orbán Viktortól. Utána átmentünk a Battányi Batthány térhez, ahol már messziről látszott a szép ugrótorony, a háttérben Orbán Viktor jelenlegi munkahelyével, a prala pala országházzal. Ott szokják eldönteni az ország sorsát,